ACE CAFE RADIO

    jeudi 25 juin 2015

    Bosozoku Girls of Japan


    America has always been about individuality while, historically, Japan represents the opposite. But lately more and more Japanese women are finding a different path to fulfillment, ditching fairytale housewife cliches for the thrill of the open road. Meet the bosozuko girls of Japan: badass biker girls who play by their own rules wearing kamikaze attack uniform with embroidered gang names. They were given the name, which means "violent run tribe", by the cops who attempted to shut them down in a constant game of cat and mouse. In the 90's these groups changed the name to Kyushakai to avoid trouble by the police. Now, new Japanese law has made it much more difficult for gang organizations to operate. Even wearing the uniform will get you arrested.


    Belstaff Presents: Ride On featuring David Beckham

    The Belstaff 2014 Advertising campaign is unveiled with a short film featuring renowned footballer David Beckham and model Andreea Diaconu zipping through fields on a motorcycle. The serene beauty of the English Countryside is offset by the Grit, Noise & Exuberance of friends with a shared thirst for Adventure.



    The Belstaff Legends continue with David Beckham & his Band of Brothers: http://www.belstaff.com

    2015 Isle of Man TT Highlights HD


    Le Mesnil-Esnard [76) Fête de la moto et descente aux flambeaux


                                    L'affiche de la manifestation, près de Rouen, les 27 et 28 juin 2015.
    L’association des motardes et motards de France (AMMDF), dont le siège social est basé à Neufchâtel-en-Bray, organise, pour la première fois, les samedi 27 et dimanche 28 juin 2015, « ses puces et sa fête moto », sur la commune du Mesnil-Esnard, au sud-est de Rouen (Seine-Maritime).

    Une descente aux flambeaux solidaire, et des concerts

    L’événement se déroulera à proximité de la salle du Sivom (Le Mesnil-Esnard/Franqueville Saint-Pierre). Objectif affiché : récolter des fonds pour le centre de lutte contre le cancer Henri Becquerel de Rouen. 
    Le programme : 
    Samedi 27 juin 2015 : Exposition de motos et village motos (mais aussi banc de puissance…). Ouverture au public à partir de 16h.  Quatre concerts gratuits le samedi : à 16h3, Whisper of the bliss ; à 18h, Ultime biere ; à 20h, No Remorse et à 23h30, Hardélix.
    • Une descente aux flambeaux (2 euros le casque) départ à 22h30 (pointage et distribution des flambeaux à partir de 21h30 sur le parking du Carrefour Market du Mesnil-Esnard)
    Dimanche 28 juin : Exposition de motos et village motos (mais aussi banc de puissance….). Ouverture au public à partir de 9h. Deux concerts gratuits : 16h Soul dredgers et 19h LT BR.


    MotoGP ; Pedrosa signe un nouveau record du circuit à Assen / Record-breaking Pedrosa heads first day of Free Practice

    Le pilote du team Repsol Honda a terminé en tête des essais libres de jeudi au Motul TT Assen.
    Dani Pedrosa (Repsol Honda) a établi un nouveau record pour la piste d’Assen en 1’33.450 jeudi après-midi lors de la seconde séance d’essais, devançant d’un bon dixième de seconde son coéquipier Marc Márquez (Repsol Honda), qui se maintenait ainsi en seconde position.
    Pilote le plus rapide le matin, Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP) s’est classé troisième, devant Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech3), Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), Andrea Dovizioso (Ducati) et Aleix Espargaró (Team Suzuki Ecstar).
    Cliquez ici pour accéder aux résultats.
    Pedrosa signe un nouveau record du circuit à Assen
    Repsol Honda’s Dani Pedrosa sets the fastest ever lap by a motorcycle around the TT Circuit Assen to top the combined MotoGP™ timesheets.
    Pedrosa outshone his rivals to end the first day of Free Practice at the Motul TT Assen on top after setting a blistering 1’33.450 during FP2, beating his teammate Marquez’s lap record from last season (1’33.462) in the process.
    It was a simply glorious day at the TT Circuit Assen, the only track that has been ever-present in the World Championship calendar since it began in 1949, with track temperatures peaking at 40 degrees Celsius in FP2. With the forecast for Friday not looking great todays Free Practice sessions took on an extra emphasis as riders tried to secure automatic qualification through to Q2. With this in mind, as the clocked ticked down towards the end of FP2, riders headed out on fresh tyres to try and set a flying lap.
    Repsol Honda made it a 1-2 on the combined timesheets, as Marc Marquez, who had earlier crashed on his out-lap in FP1, set the second fastest time of the day, just 0.139s behind his teammate.
    Movistar Yamaha’s Valentino Rossi (+0.202s), using a new frame which his team debuted last week at a private test in Aragon, ended the day in third after he had earlier topped FP1 for the first time since Indianapolis last year.
     Rossi leads the way in FP1 on new frame
    Ducati Team’s Andrea Iannone (+0.249s) was fourth, with Cal Crutchlow (+0.284s) on the CWM LCR Honda the leading Satellite rider in fifth. The man who has won the last four races in a row, Jorge Lorenzo (+0.291s), was in sixth ahead of the second Ducati Team GP15 of Andrea Dovizioso (+0.394s) who ended the day in seventh.
    Aleix Espargaro (Team Suzuki Ecstar) made use of the softer option tyre available to him to finish in eighth, ahead of Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing) and the second GSX-RR of Maverick Viñales who completed the top ten.
    Monster Yamaha Tech 3’s Bradley Smith found himself outside of the top ten in 13th, along with Scott Redding (14th) on the Factory spec EG 0,0 Marc VDS Honda. Stefan Bradl was the leading Open class rider in 15th, while the Aspar Team MotoGP Honda’s of Eugene Laverty and Nicky Hayden finished in 17th and 18th respectively.
    Check out the combined results from the first day of MotoGP™ Free Practice; FP3 starts 9:55am local time on Friday.

    Porsche 911 2.4 S Coupé // 1973 // Raymond Narac

    Portrait vidéo Mode & Passion de Raymond Narac avec sa Porsche 911 2.4S coupé Lauréate du challenge restauration Porsche Classic.


    16ÈME RALLYE TERRE DE LANGRES HAUTE-MARNE (26 AU 28/06) ; Qui pour contrer Jean-Marie Cuoq ?


    Qui pour contrer Jean-Marie Cuoq ? Deuxième épreuve de la saison, le Rallye Terre de Langres Haute-Marne accueillera 97 équipages en moderne et 14 en VHC. Sur un parcours légèrement modifié, tous les pilotes du Championnat vont tenter de faire barrage à l’ogre Ardéchois, Jean-Marie Cuoq ! La 16° édition de l’épreuve Haut-Marnaise sert également de cadre au Championnat Deux Roues Motrices, au Trophée des Manufacturiers ainsi qu’à la 208 Rally Cup dont elle est la troisième manche.
    LE PLATEAU
    32 pilotes inscrits en Championnat de France des Rallyes Terre sont au départ contre 23 en Championnat Deux Roues Motrices. Dans le Trophée des Manufacturiers8 équipages vont représenter Michelin et seront aux couleurs deKumho Tyres22 Peugeot 208 R2 vont en découdre dans le cadre de la 208 Rally Cup.

    LES FAVORIS POUR LA VICTOIRE ET LE CHAMPIONNAT PILOTES
    Déjà vainqueur aux Causses début avril et fort de 6 succès acquis en Haute-Marne,Jean-Marie Cuoq (Citroën C4 WRC) fait naturellement office de favori. Toujours très rapide, Lionel Baud doit vite reprendre en mains sa Ford Fiesta WRC sur la terre pour espérer contrer l’Ardéchois. Avec un rallye dans les jambes, Stéphane Chambon sera naturellement plus compétitif aux commandes de sa Citroën DS3 R5 qu’il découvre cette saison. Véritable révélation du Terre des Causses en Groupe N, Stephan Codou(Subaru Impreza) doit maintenant confirmer sur cette épreuve. Il a pour adversaire dans cette catégorie, Arnaud Mordacq, actuellement deuxième du Championnat sur sa Mitsubishi Lancer Evo9. Jean-Marc Falco doit enfin associer la fiabilité à la vitesse, pour espérer emmener son originale Mitsubishi Lancer Evo9, qui évolue en Groupe R4, sur le podium. Rapidement contrait à l’abandon au Terre des Causses, Nicolas Rivièreest inscrit sur une Peugeot 206 WRC. Egalement engagé sur une WRC des années 2000, en l’occurrence une Citroën Xsara WRC, Cyrille Féraud peut lui aussi se distinguer sur les chemins haut-marnais. Même s’il n'est pas inscrit au Championnat,Matthieu Margaillan qui vient préparer ses prochaines échéances en WRC 3, est à surveiller aux commandes de sa Citroën DS3 R3.

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    LES FAVORIS EN CHAMPIONNAT DE FRANCE DES RALLYES TERRE DEUX ROUES MOTRICES
    Actuellement dominé par Vincent Dubert, présent à Langres sur une Citroën DS3 R3, tout comme Yohan Rossel, membre de l'Equipe de France FFSA Rallyes, ce Championnat devrait une fois encore être dominé par les voitures appartenant au Groupe R. Parmi elles, on note la présence de 7 208 R2 de la 208 Rally Cup, avec en tête de liste François-Xavier Blanc et Jean-Paul Monnin, respectivement deuxième et troisième au classement provisoire du Championnat. Parmi les autres 208, il faut souligner la présence d’Emmanuel Gascou, toujours parmi les meilleurs à Langres,Bruno RiberiStéphane ConsaniPatrick Magnou et Jean-Baptiste Franceschi. Il ne faut surtout pas négliger Jean-Pierre Vital, vainqueur du Trophée Deux Roues Motrices en 2014 et dont la Citroën Saxo VTS fait preuve d’une fiabilité exemplaire, etDavid Julia, le Gardois qui étrenne son habituelle Peugeot 206 RC.

    LES FAVORIS EN 208 RALLY CUP
    Véritable révélation du début de saison dans la formule de promotion Peugeot Sport,José Suarez est au départ pour obtenir un troisième succès consécutif. Ils sont nombreux à vouloir lui barrer la route, à commencer par Stéphane Consani et Cyril Audirac. Ces deux pilotes sont dans l’obligation de réaliser une belle performance puisqu’ils n’ont toujours pas marqué le moindre point ! Comme de coutume sur la terre,Emmanuel GascouFrançois-Xavier BlancFrantz Comoli ou encore Jean-Paul Monnin ont de grandes ambitions, tout comme les leaders de la catégorie Junior,Jordan Berfa et Bruno Riberi.

    LES FAVORIS DU GROUPE N
    Excepté Arnaud Mordacq et Stephan Codou (déjà cités dans les favoris pour le Championnat), Christian Marti (Mitsubishi Lancer Evo9) et Alexander Villanueva(Mitsubishi Lancer Evo10) sont eux aussi à surveiller dans cette catégorie qui regroupe 9 voitures au total.

    DU COTE DE L’ORGANISATION
    Les espaces Eponine et Turenne à Langres serviront de cadre aux vérifications techniques et administratives, ainsi qu’au parc d’assistance, à la salle de presse et à la conférence de presse. Le parc de Blanchefontaine accueillera le podium de départ et d’arrivée, tandis que le PC Course se situera à la salle des fêtes de Langres, place des Etats-Unis.

    PARTICULARITES DU PARCOURS
    8 spéciales sont au programme de cette épreuve qui se caractérise par ladiversité du parcours qu’elle propose avec des parties à la fois lentes et sinueuses et d’autres rapides et très techniques. Une nouvelle épreuve chronométrée est au programme, et toutes sont tracées au nord et à l’est de Langres.

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    LA FICHE TECHNIQUE
    16ème Rallye Terre de Langres Haute-Marne. 491,76 km (reconnaissances incluses) dont 135,40 km d’ES (8), répartis en deux étapes. Départ de Langres (Parc de Blanchefontaine), le samedi 27 juin à 7h10. Arrivée à Langres (Parc de Blanchefontaine), le dimanche 28 juin à 15h50.

    Sites Internet : www.ffsa.org et asalangres.wix.com/asalangres
    Images du rallye : à partir du lundi 29 juin sur www.ffsa.tv

    Honda Dominator by Renard Speed Shop


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    Words by Martin Hodgson.
    It was once a basic Honda 650 Dominator, now the bike before you is a certifiable scrambler beast, with the smile of a Dakar racer to prove it. If there is a legitimate gripe some motorcyclists have of the custom industry it is that while many of the bikes look great, they in fact ride worse than the standard item, sometimes they’re just downright dangerous. But the truth is, very few custom bikes are ever subjected to the sorts of tests a manufacturer puts their machines through. For a custom bike shop what better way to test your abilities than to build a bike for someone who can push it to its limits, a professional racer. For Estonia’s Renard Speed Shop this was never going to be a problem, the 4th placed bike builders from our 2014 Bike of the Year Award, have a reputation for absolute quality and this scrambler for a professional Dakar racer only raises the bar.
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    To start the scrambler build the boys at Renard wheeled over a big bin and began stripping off absolutely everything until only a bare Dominator carcass remained. The frame, rear swing arm, rear shock and the engine are all that didn’t end up at the garbage dump. This is the easy part of any build; it’s when the fabrication starts that we begin to find the limits between our creative and practical sides. For Renard this is where they excel, evidenced immediately on this build with just how perfectly the modified Honda CB100 tank sits on the frame, the lines are simply perfect.
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    The colossal rear subframe from the original Dominator could only peer over the bins edge as a new lighter and much shorter item was hand fabricated. Atop sits one of Renard’s own custom seats that not only gives the scrambler look but is designed to handle all sorts of weather and riding conditions. A scrambler with no fenders not only looks wrong but is a sure sign it’s never ridden to anywhere but an urban café. Renard are never prepared to accept second best, so hand fabricated the slimline front guard that is supported by drilled posts and the rear item that will handle all the dirt and gravel the big rear hoop can spit out. The side covers like the rest of the build are both purposeful and exceptionally finished with a nod to their racer rider.
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    In truth a scrambler’s looks should really only identify the design through a form that is uniquely functional to the object of its purpose. Which is to destroy any road or barrier it comes across, from desert trails, to dirt tracks or jumping Nazi fences in The Great Escape if a scrambler can’t handle these challenges then is it really a scrambler? Well Renard answers that handling question with a set of Sölva’s competition SM front forks, industry leading hardware that come with a five figure price tag. Not totally satisfied even with these lofty standards the engineering talents of the team combined to shorten the forks 18cm, these are the limits you have to push to impress a professional racer. The brakes and hoses have been upgraded to match the handing prowess of the Sölva suspension, while unsprung weight is further reduced with competition spoked rims shod in chunky Avon rear tyres at both ends.
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    The cheap price and plentiful parts of the Honda Dominator are not the only reason they make a good base for a build. Its light weight and torquey big 650cc single perfectly match the needs of a scrambler. Performance is further enhanced with an exhaust that utilises an Akrapovic shorty MX rear can with original heat wrapped headers. While the big puddle problem of sucking in gallons of water is solved with a high performance water proof filter on the intake side. Grabbing gears as you throw the Renard scrambler at all conditions is a darn sight easier with a Magura hydraulic clutch conversion that ensures consistent feel with every pull of the lever.
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    At this point I’m again reminded at just how performance focussed a machine this is, we’ve barely touched on its appearance despite the fact it is an incredible looking machine. The CB100 tank is coated in white with a subtle pinstripe and is topped off with a stunning engraved Renard gas cap. The blue frame matches the Renard Speed Shop graphics on the swingarm, with a set of Rizoma bars completing the theme. The under-over headlights peer through a race plate with a roadworthy low and high beam combination, while a set of Kellermanns BL2000’s, almost invisible to the eye, take care of the indicating. Keeping a track of vital signs is a Koso enduro speedo unit with all electrics running through a Motogadget power box.
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    There is even a tail light and numberplate combo out the back and you start to realise that Renard Speed Shop simply leave no stone unturned. Here is a competition quality motorcycle that will take all a professional racer can throw at it while remaining road legal and it all started with a simple old Honda… incredible.
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    via PIPEBURN 

    The Indira by Ton-Up Garage is a commuter's dream


    By far the best thing about this BMW R80 ‘Indira’ by Ton-Up Garage is that its owner intends to regularly commute across London on it. As such, it’s been designed with comfort firmly in mind, not that its looks would suggest it…

    The highest standard

    Commissioned by a Frenchman living in London, Portuguese bike-builder Ton-Up Garage – renowned for its superb standard of finish – set about giving the BMW a completely new identity, while preserving its ideal commuter characteristics. Among the countless modifications are a new, lower suspension system, supplemented by a much lower fuel tank; a handmade brown leather seat, mounted on a new, shorter sub-frame; and a custom exhaust system, treated with vintage-looking heat wrap.
    The elegant black and brown colour scheme coupled with the small and unobtrusive headlight, speedometer, indicators, and switches give the bike an ultra-minimalist feel, yet keep it on the right side of the law. If you’re lucky enough, you might even see the bike on your London commute. If that doesn’t brighten up your morning, we don’t know what will. 
    Photos: Ton-Up Garage
    You can find many classic motorcycles offered for sale in the Classic Driver Market. 

    The Persol Typewriter Edition – interpreted by Bret Easton Ellis


    We’ve always said it in the Classic Driver office, and it’s now official: editors, journalists and writers are the coolest people on the planet. Proof comes in the form of Persol’s latest ‘Typewriter’ special-edition shades, dedicated solely to the ‘common scribe’…

    Psycho in Persol

    As the Italian eyewear manufacturer puts it, “The typewriter embodies the Golden Age of writing, spending decades by the side of legendary wordsmiths.” As a result, Persol’s latest special-edition collection is dedicated to the storyteller's sidekick, with frame designs inspired by the “symphony” of moving parts inside each. To add further prestige to the project (as if the Persol name weren’t enough…), the company enlisted the services of American screenwriter Bret Easton Ellis – best known for his early-1990s thriller American Psycho – to produce a short and slightly disturbing promotional film for the collection, in which a classic Mercedes convertible also plays a starring role. 

    'Orpheus' by Bret Easton Ellis for Persol


    Photo/Video: Persol
    Further information on the Persol Typewriter Edition can be found at persol.com.

    Vestige .........yes ........


    Lorenzo au sommet de sa forme pour le Motul TT Assen / Lorenzo at physical peak for Dutch GP


    Rossi, Lorenzo, Iannone, Márquez, Smith et Pedrosa étaient réunis en conférence de presse mercredi à Assen.
     Lorenzo at physical peak for Dutch GP
    Leader du classement général avec un point d’avance sur son coéquipier Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP), Valentino Rossi a été le premier à prendre la parole pour aborder la course de ce week-end, qui a lieu sur un circuit où il a déjà gagné huit fois (1x125cc, 1x250cc, 6xMotoGP™). Sa dernière victoire dans la ‘Cathédrale du motocyclisme’ remonte néanmoins à 2013 et l’Italien a admis qu’il devrait améliorer ses performances en qualifications pour espérer battre Lorenzo : 
    « Jorge est meilleur que moi en qualifications, il est toujours un peu plus rapide. C’est difficile parce qu’il y a beaucoup de motos rapides et que les Suzuki et Ducati ont le pneu extra soft. Les Honda sont elles aussi très rapides mais Jorge a le même pneu et la même moto que moi et nous devons donc progresser. C’est dur quand on part de la troisième ligne. À Barcelone j’avais un bon rythme et nous n’avions pas mis longtemps pour remonter jusqu’à la seconde place mais Jorge était déjà trop loin. C’est une histoire différente à chaque week-end et sur chaque circuit. Nous devrons rapidement comprendre le potentiel de notre moto et des pneus pour faire le maximum dès le début. »
    Rossi a aussi confirmé qu’il testerait un nouveau cadre au long du week-end après l’avoir essayé une première fois la semaine dernière au MotorLand Aragón : « L’objectif était de tester le nouveau cadre sur deux pistes différentes et il était important de le faire à Barcelone (lors du test post-GP officiel) parce que nous pouvions directement comparer mais les conditions étaient trop mauvaises. Nous n’avons essayé le nouveau cadre qu’à Aragón et je pense que nous continuerons à le tester demain pour voir si nous obtenons quelque chose de mieux ou pas. »
    Vainqueur des quatre dernières courses en ayant mené durant 103 tours consécutifs, Lorenzo arrive aux Pays-Bas en pleine confiance et a affirmé :
    « J’ai eu de très bonnes périodes dans ma carrière mais nous n’avions pas cette moto à l’époque. Notre moto est très constante en course, elle nous permet de garder un rythme élevé et c’est pourquoi nous avons jusqu'ici dominé le dimanche. Je suis aussi en grande forme, je suis capable de battre mon coach en VTT pour la première fois et j’en suis très fier. Nous devons cependant continuer à travailler dur afin de trouver un bon set-up. »
    À 69 points de Rossi après avoir chuté lors des deux dernières courses, Marc Márquez (Repsol Honda) réessayera le cadre 2014 de la RC213V ce week-end à Assen en espérant résoudre ses problèmes sur une piste où il avait gagné l’an dernier : « Après les deux dernières courses, nous avons évidemment besoin d’un bon résultat. Assen est une piste que j’aime, l’an dernier ça s’était bien passé mais les conditions météo avaient été mitigées pour la course. Vale et Jorge avaient été très forts il y a deux ans. Nous devrons attendre de voir comment se passera le week-end. Nous sommes confiants, nous n’avons malheureusement pas pu essayer tout ce que nous avions prévu à cause de la pluie au test de Barcelone mais nous allons faire de notre mieux. Le lundi après la course, j’avais utilisé le cadre de 2014, c’était positif et je l’utiliserai ici aussi. »
    Dans le Top 6 à chaque course depuis le début de la saison, Andrea Iannone (Ducati) arrive à Assen en étant classé troisième et a commenté : « C’est un moment très positif pour moi et il est important que je continue à travailler. Les GP14 et GP13 étaient très difficiles à piloter sur cette piste mais je pense que la GP15 sera meilleure ici parce qu’elle est beaucoup plus agile. J’espère me battre pour le podium. Je veux me battre pour le podium à chaque course mais ce serait encore mieux si c’était pour la victoire ! »
    Premier pilote satellite au général, Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3) compte seulement un point de retard sur Márquez et 21 d’avance sur son premier poursuivant, son compatriote Cal Crutchlow. Le Britannique est clairement beaucoup plus épanoui qu’en 2014 et a déclaré : « Il y a eu beaucoup de changement cette année et du bon côté. Je suis content de pouvoir démontrer ce dont je suis capable. Le principal objectif pour cette saison était d’être régulier et d’être le premier pilote satellite et j’ai plus de vingt points d’avance en ce moment. Ce n’est rien d’extraordinaire mais nous finissons les courses et continuons à gagner en expérience. »
    Sur le podium pour la première fois de l’année en Catalogne lors de l’épreuve précédente, Dani Pedrosa (Repsol Honda) retrouve le circuit de sa première victoire en Grand Prix et a affirmé : « J’avais eu ma première victoire ici quand j’étais encore tout jeune, c’était un grand moment pour toute ma famille. Monter sur le podium chez moi (au GP de Catalogne) après tout ce qui s’était passé cette année a aussi été un moment spécial. Je n’ai pas fait ma meilleure course mais j’étais onzième après un mauvais départ. J’espère que nous pourrons bien rouler ici. Nous devons faire mieux en qualifications et prendre un bon départ cette fois-ci ! »
    Le Motul TT Assen commence jeudi matin à 9h avec la première séance d’essais libres de la catégorie Moto3™.

    Rossi, Lorenzo, Iannone, Marquez, Smith and Pedrosa were all present at the press conference that marks the start of the Motul TT Assen.
    The official Press Conference kicked off round eight of the MotoGP™ World Championships at the legendary TT Circuit Assen, the only track to host an event every year since the World Championships began back in 1949.
    Valentino Rossi arrives at Assen leading the championship standings by just one point from his teammate Jorge Lorenzo. The Italian has won at Assen eight times before (1x125cc, 1x250cc, 6xMotoGP™), although the last time he stood on the top step at the “Cathedral” was back in 2013. Rossi knows he has to improve his performance in qualifying to have any chance of beating Lorenzo: “Yeah, Jorge is better than me in qualifying; he’s always a little bit faster. It’s difficult because there are a lot of bikes that are very fast and Suzuki and Ducati have the extra soft tyre to help. The Hondas are also very fast, but Jorge has the same tyre and bike as me, so we need to improve. Starting from the third row is tough, in Barcelona I had a good pace and we didn’t lose much time to get to second, but already Jorge was far. Every weekend and track has a different story so we have to understand the potential of the bike and the tyres and make the maximum from Friday.”
    Rossi & the qualifying conundrum
    Rossi also revealed that he will be evaluating a new frame over the course of the weekend after trying it out in a private test: “The plan was to try the new frame at two different tracks and it was important to try in Barcelona (Official test) because we can compare back to back from the race, but the conditions were very bad. We only tried the new frame in Aragon and I think we will try it tomorrow and to fully understand it in practice if we have something better or not.”
    His teammate Jorge Lorenzo has won the last four races in a row, and is in the form of his life coming into the Dutch GP. Lorenzo has also led the last 103 laps across the line as he looks to add to his two MotoGP™ World Championship titles this season. The Spaniard feels he is experiencing one of the best moments of his career: “I have had some very good periods in my career, but probably we didn’t have this bike. Especially in the race our bike is very constant and we can keep a high pace, this is why we’ve dominated on Sunday till now. For now, I’m in good shape, for the first time I beat my trainer on the mountain bike so I’m really proud of that! But we still have to work hard and find a good set up.”
    Repsol Honda’s Marc Marquez faces make or break time in Holland. The reigning MotoGP™ World Champion heads into the weekend trailing Rossi by 69 points in the standings, after crashing out in front of his home fans at the Catalan GP. Marquez is hoping he can replicate his success from last year when he won at Assen, and will be trying out the 2014 frame on his RC213V in an effort to improve his fortunes: “Of course after the last two races we need a good result. Assen is a track I like, last year was good but it was also a mixed weather race. Two years ago Vale and Jorge were very strong. We’ll have to see how this weekend goes. We have a good confidence, unfortunately the Barcelona test was raining so we couldn’t try everything but we’ll try to do our best. I used on Monday after the race the 2014 frame, it was good and I will use it here.”
    Ducati Team’s Andrea Iannone arrives in Assen having not finished outside of the top six all season. The Italian is now third in the Championship standings, after finishing fourth last time out in Barcelona. Iannone clearly feels that the GP15 will be suited to the nature of the Assen circuit: “It’s really important for me in this moment, a positive one, to keep working. The GP14 and 13 were very difficult in this track and I hope the GP15 improves on this track because the agility of this bike is much better. I hope for the podium. I want to fight for the podium in every race, but the victory is better!”
    Monster Yamaha Tech 3’s Bradley Smith is the leading Satellite rider in the standings after two consecutive fifth-placed finishes. The Brit currently has 68 points, just one less than Marquez, and 21 more than his nearest Satellite rival Cal Crutchlow. Smith is clearly enjoying the 2015 season so far compared to last year: “It’s been a big change this season and for the better. It’s been nice to showcase what I can really do. Obviously the main object for this season was to be consistent and to be the top Satellite rider; right now I have over a 20-point lead. Nothing spectacular but we’ve been finishing races and gaining experience.”
    Dani Pedrosa continued his encouraging return from arm-pump surgery at the Catalan Grand Prix, after being forced to miss three races. The Spaniard managed to finish on the podium for the first time this season in Barcelona, and he will be hoping for more of the same at a circuit where he has some happy memories: “Yes my first victory was here when I was just a kid, it was a really happy moment for all of my family. I still remember it! Yeah, it was special to be on the podium at home (Catalan GP) after everything that has happened. I didn’t have the best race. I was 11th on the first lap after a bad start. After the first laps, I wasn’t progressing much but then I went well and hopefully we can do things better here. We need to do a better qualifying and finally do one good start!”
    Smith brought the biggest laugh of the press conference when he was asked the secret to his fantastic race starts this year, to which he simply replied, “Big balls and brake late!”
    The Motul TT Assen on-track action kicks off on Thursday with Moto3™ Free Practice at 9am local time.