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    samedi 12 septembre 2015

    Buschtaxi

                          



























    Lorenzo décroche la pole à Misano / Dominant Lorenzo takes sensational pole


    Jorge Lorenzo sera accompagné de Marc Márquez et de Valentino Rossi sur la première ligne de la grille.
                Dominant Lorenzo takes sensational pole
    Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha MotoGP) avait pulvérisé le record du circuit de Misano samedi matin lors de la troisième séance d’essais libres du Grand Prix TIM de Saint-Marin et de la Riviera di Rimini en tournant en 1’32.192 et a réussi à rééditer son chrono l’après-midi, sur une piste plus chaude, pour signer la pole position avec un temps de 1’32.146, le nouveau record de la piste italienne.
    Le double Champion du Monde du MotoGP™, qui compte douze points de retard sur son coéquipier Valentino Rossi (Movistar Yamaha MotoGP), sera donc en position de force pour tenter l’une de ses habituelles échappées en solitaire et sera en tête de la grille pour la troisième fois de la saison, sur un circuit où il a toujours fini premier ou deuxième. 
                   http://www.fanclubmarcmarquez93.net/file/2015/09/No-logo-0800-1050x700.jpg
    Marc Márquez (Repsol Honda) partira en seconde position entre les deux prétendants au titre puisque Rossi a pris la troisième place. Márquez a terminé la séance à un dixième de seconde de Lorenzo, qui a été légèrement gêné par Rossi sur son dernier tour mais a tout de même conservé la pole. L'Italien, qui n'avait pas vu l'Espagnol arriver derrière lui, a écopé d'un point de pénalité.
    Troisième du classement combiné des trois premières séances d’essais, à six dixièmes de seconde de Lorenzo, Rossi a assuré sa présence en première ligne, une étape extrêmement importante pour sa course à domicile.
    Délogé de la première ligne par Rossi, Dani Pedrosa (Repsol Honda) mènera la deuxième devant un surprenant Michele Pirro, auteur du cinquième temps en wildcard et premier pilote Ducati sur la grille de départ, et Bradley Smith (Monster Yamaha Tech3). 
                   
    La troisième ligne sera quant à elle 100% italienne et réunira Andrea Iannone et Andrea Dovizioso du team Ducati mais aussi Danilo Petrucci (Octo Pramac Racing). 
    Tombé dans le virage n°9 dès le début de la séance, Pol Espargaró (Monster Yamaha Tech3) sera douzième sur la grille de départ, derrière Aleix Espargaró (Team Suzuki Ecstar) et Cal Crutchlow (LCR Honda), tandis que les Français Loris Baz (Forward Racing), premier pilote Open, et Mike Di Meglio (Avintia Racing) partiront respectivement 16e et 22e.
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    Jorge Lorenzo sets a new Pole Record to take his third pole position of the season with Marquez and Rossi completing the front row.
                
    Movistar Yamaha’s Lorenzo produced an incredible display of riding to take his 33rd MotoGP™ pole position in perfect conditions at the Misano World Circuit Marco Simoncelli to set a 1’32.146. The Spaniard obliterated Marquez’s 2013 Pole Record (1’32.915) by almost eight-tenths of a second as he set the fastest ever lap by a MotoGP™ bike around the 4.2km track on the Adriatic coast.
    Lorenzo utilised two stops to allow him to put in three runs on fresh slicks. He set his fastest time on his second run, and looked on for a 1’31 on his third before he was hampered by his teammate Rossi riding slowly on the racing line. Lorenzo – who has never finished off the podium at Misano - showed complete domination on Saturday by topping FP3 & FP4 before going on to take his 59th career pole.
    Repsol Honda’s Marquez had been the main threat to Lorenzo over the course of the weekend, topping FP1 and finishing in second behind his compatriot in every other session. Marquez also made two stops and set his best time on his third run but still found himself 0.106s behind Lorenzo and will start from the middle of the front row.
                     
    Movistar Yamaha’s Rossi only went for a one-stop strategy but it paid off for the nine-time World Champion as he managed to improve his time from practice by over four-tenths to claim only his third front row start of the season. Rossi was just 0.212s behind Lorenzo as he looks to defend his 12-point lead in the standings over his teammate and take back-to-back wins at his home grand prix. He had earlier tried the aerodynamic ‘winglets’ in FP4 that Lorenzo debuted on Friday, but neither Yamaha rider used them during qualifying.
                     
    Repsol Honda’s Dani Pedrosa (+0.288s) will start from the front of the second row as the Spaniard aims to make it three podiums in a row at Misano in Sunday’s race. He finished ahead of the Ducati Test Team rider of Michele Pirro (+0.590s) who will start as the leading Ducati in fifth despite a crash earlier in FP4.
    Monster Yamaha Tech 3’s Bradley Smith (+0.655s) will start as the leading Satellite rider in sixth as he looks to make it 19 points scoring finishes in a row. Ducati Team’s Andrea Iannone will start from the front of the third row ahead of his teammate Andrea Dovizioso in eighth.
                       Petrux runs fast and wins a precious third row. Yonny gets confidence for the race
    Octo Pramac Racing’s Danilo Petrucci made the most of his upgrade to the Desmosedici GP14.2 this weekend to complete the third row. Aleix Espargaro (Team Suzuki Ecstar) and Cal Crutchlow (LCR Honda) had earlier made it through from Q1 and will start in 10th and 11th respectively. Pol Espargaro (Monster Yamaha Tech 3) will have to start from 12th after he crashed at turn 9 ending his session after just two laps.
                         
    EG 0,0 Marc VDS’s Scott Redding well start from 13th after failing to make it through from Q1 by just 0.194s, while Loris Baz (Forward Racing) is the leading open class rider in 16th. Australian Jack Miller (LCR Honda) will start from the front of the sixth row in 16th, while Aspar MotoGP Team riders Eugene Laverty and Nicky Hayden are in 21st and 23rd respectively.
    Check out the full MotoGP™ Qualifying results; the 28-lap race starts 14:00 local time in Misano on Sunday.
                       

    Une sixième pole et le record du circuit pour Zarco / Zarco snatches Moto2™ pole from Rins' grasp


    Le Français a soufflé la pole à Álex Rins pour deux petits millièmes de seconde.
                  Zarco snatches Moto2™ pole from Rins' grasp
    Johann Zarco (Ajo Motorsport) a remporté au Grand Prix TIM de Saint-Marin et de la Riviera di Rimini sa sixième pole position en treize courses cette saison et partira donc en tête de la grille à Misano pour faire un nouveau pas en avant vers le titre mondial. 
    Leader de la catégorie avec 85 points d’avance sur Álex Rins (Páginas Amarillas HP 40), le Français a battu l’Espagnol de tout juste deux millièmes de seconde en qualifications tandis que Tito Rabat (EG 0,0 Marc VDS), le Champion en titre, qui n’est qu’à trois points de Rins au général, terminait à exactement un dixième de seconde de la pole pour compléter la première ligne. 
                   Rabat on top in tight Moto2™ FP3
    En tête de la deuxième ligne, Simone Corsi (Forward Racing) sera le pilote local le mieux placé sur la grille et partira en compagnie de Dominique Aegerter (Technomag Racing Interwetten) et de Hafizh Syarhrin (Petronas Raceline Malaysia).
    Sam Lowes (Speed Up Racing), Takaaki Nakagami (Idemitsu Honda Team Asia) et Jonas Folger (AGR Team) partiront pour leur part de la troisième ligne. 
    Tombé dès le début de la séance, Xavier Siméon (Federal Oil Gresini Moto2) sera vingtième sur la grille de départ. Álex Márquez (EG 0,0 Marc VDS), tombé un peu plus tard, a de son côté pris la 17e position tandis que Louis Rossi (Tasca Racing Scuderia Moto2), qui avait chuté le matin, partira 30e.
    Cliquez ici pour accéder aux résultats.
                   
    Championship leader Johann Zarco takes his 6th pole of season by just 0.002s from Alex Rins with Tito Rabat completing the front row.
    Ajo Motorsport’s Johann Zarco left it late to deny Alex Rins pole position by just two-thousandths of second at the GP TIM di San Marino e della Riviera di Rimini. The Frenchman took almost a second off Pol Espargaro’s 2013 Pole Record (1’37.666) to set a 1’32.754 with 4 minutes left, the fastest ever time by a Moto2™ bike around the Misano World Circuit Marco Simoncelli.
                   
    Paginas Amarillas Rins had been on top of the timesheets for most of the session but had to settle for second behind Zarco as he starts from the front row for the sixth time this season. EG 0,0 Marc VDS’s Rabat (+0.100s) was third fastest as he claimed his 11th front row start of 2015 after the reigning Moto2™ World Champion had earlier topped FP3.
    Forward Racing’s Simone Corsi (+0.367s) heads up the second row in his best qualifying performance since Assen. Dominique Aegerter (+0.418s) on the Technomag Racing Interwetten will start from fifth with Petronas Raceline Malaysia’s Hafizh Syahrin (+0.466s) producing his career best Moto2™ qualifying result to complete the second row.
    Speed Up Racing’s Sam Lowes heads the third row ahead of Takaaki Nakagami (Idemitsu Honda Team Asia) and Jonas Folger (AGR Team), while Julian Simon (QMMF) completes the top ten.
                  
    Axel Pons (AGR Team) crashed for the third time on Saturday as he hit the deck at turn 10. There was an incredible incident for wildcard Xavi Vierge (Tech 3) as he crashed coming out of turn 7 and his rider-less bike veered across track twice, luckily missing other riders on track before hitting the barriers.
    Check out the full Moto2™ Qualifying results; the 26-lap race will start at 12:20 local time in Misano.

    WRC, Australie, étape 2 : Ogier, leader pour 3/10e de seconde ! / Ogier in front by three-tenths! (+vidéo)


    Sébastien Ogier (VW/Michelin) a pris les commandes du Rallye d’Australie à l’issue de la dernière spéciale (nocturne) de l’étape 2. Kris Meeke (2e) n’est qu’à 3/10e de seconde, Jari-Matti Latvala (3e) à 2s6 et Andreas Mikkelsen (4e) à 9s1. Il reste 68,76 km à parcourir et le double champion du monde pourrait devenir triple. 
    Seulement quatre spéciales étaient à parcourir aujourd’hui, mais deux passages dans Nambucca (50,80 km), la 4e plus longue spéciale de la saison après Guanajuatito (Mexique, 55,82 km), Agua de Oro-Ascochinga (Argentine, 51,99 km) et Lardier & Valencia (Monte-Carlo, 51,70 km).
    Après 28min25s1 d’effort, le premier passage (ES9) a été remporté par Hayden Paddon (Hyundai), pour le plus grand plaisir de ses supporters venus de la Nouvelle-Zélande voisine, devant Andreas Mikkelsen (VW) et Ott Tanak dont le comportement de la Ford s’était amélioré après un changement de différentiel avant.
    De son côté, Kris Meeke (Citroën) avait repris les rênes de la course pour 2s6 d’avance sur Jari-Matti Latvala. Sébastien Ogier (VW) avait bien limité les dégâts inhérents à sa 2e position sur la route, et se retrouvait à la 4e place du général, à 3s6 du leader. Les pilotes Hyundai Thierry Neuville et Dani Sordo avaient perdu une trentaine de secondes et reculé au classement général.
    Puis Hayden Paddon a remporté l’ES10 (7,94 km) devant Tanak, avant le second tour de Nambucca. Cette fois, c’est Sébastien Ogier qui a signé le temps de référence à 109,7 km/h de moyenne avec 1s5 d’avance sur Kris Meeke, quelque peu gêné par la poussière dans certaines parties étroites, malgré trois minutes d’intervalle entre chaque World Rally Car.
    Le Britannique s’est tout de même maintenu en tête du rallye, mais le Français était revenu à la 2e place, à 2s4. Les quatre premiers du classement provisoire (Meeke, Ogier, Latvala, Mikkelsen) étaient séparés chacun par moins de 3 secondes. Paddon complétait le top-5 à moins de 20 secondes du leader.
    Telle était la situation au regroupement de Bowraville avant la dernière spéciale de l’étape (Valla, 7,94 km), en nocturne, pour laquelle les organisateurs avaient prévu cinq minutes d’intervalle entre chaque voiture. Il n’y avait donc qu’un seul concurrent en piste à la fois, mais la poussière, elle, restait en suspension.
    En 4min25s1, Sébastien Ogier a amélioré de 2 secondes son temps réalisé de jour : « Je m’attendais à avoir plus de grip, je n’ai pas trouvé le bon rythme » analysait le double champion du monde qui a pourtant pris la tête de l’épreuve pour 0s3 face à Kris Meeke, qui n’a pas dit un mot à l’arrivée. Comme lui, Mikkelsen, Neuville, Paddon, Tanak, Sordo ont été gênés par la poussière et une visibilité de plus en plus réduite. Elfyn Evans a miraculeusement échappé à une sortie de piste en 6e.
    En WRC-2, Nasser Al-Attiyah (Ford Fiesta RRC/Michelin) est toujours leader malgré une alerte mécanique dans l’ES9 (2-roues motrices). Yuri Protasov (Ford), qui a croisé des vaches dans cette même spéciale, est revenu à 14.2 secondes du Qatari. Yazeed Al-Rajhi (Ford) est sorti de la route dans l’ES11 et Scott Pedder a de nouveau abandonné en début d’étape.
    Sébastien Ogier (VW/Michelin) eased ahead in Australia after Day 2’s final (night time) stage. Kris Meeke (2nd), Jari-Matti Latvala (3rd) and Andreas Mikkelsen (4th) are only 0.3s, 2.6s and 9.1s short of the Frenchman respectively. With 68.76km of competitive action remaining, Ogier is on target for a third world crown. 
    Saturday’s programme featured just four stages, but ‘Nambucca’ (50.80km, two passes) was the fourth-longest test of the season after ‘Guanajuatito’ (Mexico, 55.82km), ‘Agua de Oro-Ascochinga’ (Argentina, 51.99km) and ‘Lardier & Valencia’ (Monte-Carlo, 51.70km).
    The first visit (SS9) was won by Hayden Paddon (Hyundai, 28m25.1s) which delighted the Kiwi’s many fans who have made the trip to New South Wales. Andreas Mikkelsen (VW) was second best, ahead of Ott Tanak who was happier with the handling of his Ford after a front differential change.
    The same stage saw Meeke (Citroën) ease 2.6s clear of Latvala in the overall standings, while Ogier (VW) limited the damage of running second on the road and moved up to fourth overall (+3.6s). In contrast, Hyundai’s Thierry Neuville and Dani Sordo fell back after dropping around half-a-minute each.
    Paddon also won SS10 (7.94 km), ahead of Tanak, before the second attempt at ‘Nambucca’ when Ogier posted the best effort at an average speed of 109.7kph. He was 1.5s faster than Meeke who has hampered by hanging dust through the narrower portions, in spite a three-minute gap between the World Rally Car drivers.
    At this point, the Briton was still in the lead, but Ogier (2nd, +2.4s) was hard on his heels and the gaps between the top four (Meeke, Ogier, Latvala, Mikkelsen) were less than three seconds each. Paddon rounded out the top five, less than 20s adrift.
    That was how things stood at the regroup in Bowraville prior to the day’s final stage (Valla, 7.94km) which was run after sunset with a gap of five minutes between each car. This meant there was only one car on the stage at a time, but lingering dust was still a problem.
    Sébastien Ogier improved on his daylight performance by two seconds. “I thought there would be more grip and I didn’t find a good rhythm,” reported the two-time world champion who still emerged in the overnight lead, 0.3s clear of Meeke who refused to comment at the Stop Control. Like Mikkelsen, Neuville, Paddon, Tanak and Sordo, he suffered from the increasing dust, while Elfyn Evans survived a big sixth-gear scare.
    The WRC2 order is still topped by Nasser Al-Attiyah (Ford Fiesta RRC/Michelin) who found himself with two-wheel drive only on SS9. Yuri Protasov (2nd, Ford), who nearly hit a cow on the same test, has closed the gap to 14.2s. Yazeed Al-Rajhi (Ford) went off on SS11 and Scott Pedder ‘retired’ for the second time.




    These 12 Italian design classics are just ‘formidabili’


    Because of its vibrant lifestyle, Munich is often referred to as ‘the most northerly city of Italy’. It’s rather fitting, then, that Bavarian auction house Quittenbaum will soon hold a sale dedicated to Italian design icons. We’ve chosen our 12 favourites from the catalogue…

    Creativity and emotion

    While post-War Central European and Scandinavian design is often characterised by its functional and pragmatic aesthetic qualities, Italian design is largely based around emotional creativity. This is evident in the catalogue for Quittenbaum’s auction on 22 September in Munich: it’s full of colourful and wonderfully unconventional furniture and objets d’art, incorporating a wide window of Italian design history. Alongside the everyday objects such as typewriters and televisions that have been given a new character, you’ll also find the occasional Pirelli calendar between the chairs and stools. Below are our favourites – but you can find all 327 lots from the auction in the Classic Driver Market.

    12 Italian design icons from the Quittenbaum auction